Time will change everything...

Har tänkt endel på folk runt omkring, som man umgås med och så...
Och många jag känner pratar ofta om att dom har åldersnoja...

Har aldrig riktigt förstått mig på det där..
Min åsikt är väl mest att den dagen man vaknar upp 65år gamal och pensionerad och ser tillbaks på sitt liv och ångrar att det var en massa saker man aldrig gjorde eller som man önskar att man gjort annorlunda, då kan man få åldersnoja...
Men nu lixom?!
Man har hela livet på sig att försöka reda till sina misstag och göra det man skulle vilja göra...
Sen att det kanske inte alltid blir som man hade tänkt sig, det är en helt annan sak...
Men så länge man har försökt göra något, istället för att bara sitta och gnälla medans livet rinner iväg..
Haha ja jag vet, jag är kanske inte rätt människa att säga det som har stått inne med dom bittraste inläggen den senaste tiden...
Och absolut ska man få ha dystra perioder i sitt liv oxå, men skyll inte på att livet är över pga att du/ni är gamla...
Ta tillvara på livet och alla unika tillfällen som ges...

MEN....
Tänkte på hur mina tankar såg ut när jag var "yngre"...
Då ville jag minsann ha pluggat och skaffat mitt första barn innan jag fyllt 25...
O vet ni vad..
Det är 9 månader kvar tills jag fyller 25...
Barn skulle man väl kanske hinna skaffa om man hade riktig tur... :P
Kände först lite hur paniken kom krypandes över mig när jag satt och tänkte på detta..
Men det gick snabbt över..
JA men absolut, jag känner att jag vill plugga och jag vill plugga NU...
Men jag tar det som det kommer och allt tar sin tid, och kräver sin planering..
Men nu är jag på god väg lixom...
Haha och det där med barn...
Ja vad ska man säga, vet inte i vilket rosa liten fluffig värd jag levde i på den tiden...
En värld helt utan problem och bekymmer uppenbarligen..
Har kommit ut ur mitt deppträsk för ett tag framöver nu iaf..
Och är helt övertygad om att allt kommer att bli bra så länge man försöker att se saker och ting positivt, ingenting kommer ju att se bra ut i mina ögon så länge jag går runt och bara tänker negativa tankar..
O jag vet att allt kommer att lösa sig, på ett eller annat sätt...
O jag vet oxå att jag är stark, och kommer att klara mig igenom diverse jobbiga moment...
Jag vet att jag kan....

Ehm ja...
Då fick jag det sagt iaf...
Mycket tankar såhär en lördagkväll...

Kommer med uppdatering om min kväll imorgon istället...

*It might not change anything, but what if it will change it all?!....*

//Bella


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gillar detta inlägg skarpt!!! :D puss

2009-04-05 @ 09:39:25
URL: http://jennyoamy.blogg.se/
Postat av: Thessan

Sv: Hockey din balle :P D e ju inte heller ngt för mig ;) Men kan väl tänka mig att d e tuff stämmning :)

2009-04-05 @ 12:01:05
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Richard Strauss

Helt rätt vännen! Vi får tänka positivt och komma ihåg dom vackrare stunderna mer än dom mörkare.



Och jao jag kan ha en skvätt åldersnoja men jag tror det är bra till viss del. Är man verkligen medveten om att det snart kan vara över så tvingas man ju att verkligen leva och ta tillvara på det man har =)



I'd like to think I do =)



Puss på dig!

2009-04-05 @ 12:56:02
URL: http://straussi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0