Nationaldagen!!!

Idag är det ju då Nationaldagen!
En dag som vi svenskar ä alldeles för mesiga för att fira ordentligt, utan bara ser som en extra ledig dag... =O
och på en lördag dessutom!!!
Kolla bara på norrmännen och deras 17e maj!
En stor högtidsdag som firas av hela det norska folket!
Men visst nu är ju 6e juni en relativt ny "helgdag" i Sverige och svenska folket kanske inte riktigt har vant sig vid att detta är en dag som borde firas med pompa och ståt!
Gå ut på stan, vifta med dina svenska flaggor, sjung nationalsången och var stolt!
Stolt över att vara svensk!
Trots att alla gnäller över höga skatter (jag inkluderad), dålig sjukvård, alldeles för stora barngrupper på förskola/skola så har vi det ändå bra!
Våra barn/gamla och ja alla andra oxå för den delen har rättigheter som ofta efterlevs, även att det såklart alltid kommer att finnas orättvisor och felbehandlingar!
Våra barn har möjligheten till en bra utbildning och en bra start i livet tack vare skolplikten!
Tänk på hur det ser ut i resten av världen?! 
Det  finns ingen perfekt värld!!!
It´s time to open your eyes...
MEN så är det ju oxå så att i Sverige så ses det ju av många som fruktansvärt fel att  ÄLSKA sitt land!
Att springa runt med svenska flaggor och sjunga nationalsången ses av många som att man då måste tänka iaf en eller två främlingsfientliga tankar...
VARFÖR!?
Varför kan inte jag vara stolt för mitt land, varför kan inte jag tycka att den svenska nationalsången är vacker???
Varför kan inte jag gå runt med en blå/gul flagga som för mig representerar det land jag är född i och som jag älskar, utan att bli beskylld för att vara nazist, rasist, patriot eller nationalist?
Tycker att det är ett sjukt samhälle som får en att skämmas över sitt land, eller iaf skämmas över åsikter som inefattar detta land!

Vad tycker du?
Är det fel att vara stolt över sitt land?
Är det fel att stå för att man är ifrån Sverige and damn proud of it?
Eller ska man bara krypa ihop i ett litet hörn, inte synas och inte höras, för att man då kan bli missförstådd?



Nog om detta...

Idag är det ju som sagt oxå lördag!
Vilket denna helgen betyder FEST!!!
Maggi kommer alldeles strax från Malmö och Alan kommer oxå (från låt oss säga... Kalmar kanske?!) :P
Det kommer att bli en helkväll hemma hos Lovely Richard med en massa förtäring av alkoholhaltiga drycker, och har även hört rykten om att det kommer att bjudas på exotiska frukter och salta pinnar!
En fest helt i min smak!!! =)

Kvällen kommer förhoppningsvis oxå att förgyllas med sällskapet av Klara och Lina (och även kanske en liten titt på fotbollen).

O ikväll bär det av till Nivå och till Statt!!!
Och jag kommer att ha en toppen kväll, vi alla kommer att ha en toppen kväll!!!
För vi är så himla fantastiska och underbara!!!
Det kan ju inte bli annat än lyckat... =)

Dax att fixa iordning lite kanske....
öppna en cider och njuta av att livet faktiskt ibland kan vara ganska underbart och ibland även kan kännas ganska amazing!!!

O gårdagen....
Det var en tråkig fredag som fick ett oväntat avslut...
NICE!!!


Slänger in en bild på underbara Daisy som bara måste vara med när mamma lagar mat! ♥

//Bella

Kommentarer
Postat av: Cina

Tacka mig för exotiska frukter o pinnar, haha. Vet att det finns GODIS me. Ha superkul ikväll =) /C

2009-06-06 @ 20:56:28
Postat av: Richard Strauss

Håller fullständigt med. Fattar inte hur det kan ha blivit så jäfla tabu/rasistbetingat bara att ha en svensk flagga och känna någon sorts stolthet över Sverige. Alla andra nationaliteter får springa runt med flaggor och skrika stolt utan att någon reagerar för den anledningen, men inte Svenskar, inte i Sverige? Himla märkligt....

2009-06-07 @ 15:34:28
URL: http://straussi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0