Massa funderingar...

Å nej tänker ni nu...
Ännu ett inlägg med en massa depp tankar och bitterhet...
Men denna gången har ni minsann fel :P

Har blivit en massa funderingar idag, om väldigt mycket....

*NR1:
Höstens resa...
Tiden går så himla snabbt och snart är väl sommaren över, det känns som att tiden flyger iväg och jag hinner inte alls med...
Har fortfarande inte bestämt oss för vart vi ska åka helt 100..
Det lutar ju åt Brasilien eller Aruba, någon som har några tips???
Börjar bli lite smått stressad, vill ha allt avklarat så snart som möjligt så man har något att se fram emot, något som man säkert vet bli av...
Sen börjar jag bli himla nojig ang pengar med...
Ju närmare man kommer detstå mer börjar jag tänka på alla kringkostnader...
Vaccinationer, resor till och från flyg, ev övernattning på hotell...
Och så vill jag ju självklart hellre ha för mycket pengar med mig än för lite...
Ska man åka så långt så vill man ju kunna lyxa till det lite och unna sig saker utan att behöva räkna på varenda krona...
Jag hoppas verkligen att allt löser sig med pengar/jobb i sommar, annars kan det bli lite knivigt... :/

*NR2:
Norge resan...
Känns som att jag skjuter på precis allt just nu..
Finns en massa saker som jag skulle behöva ta tag i, CV, frågor om skatt, arbetsförmedlingen, personbevis mm...
Men jag har känt att det inte har varit någon brådska med det, men så slog det mig idag att det är bara lite mer än en månad kvar tills vi ska åka och jag fick panik!!!!
Måste verkligen ta tag i detta nu i veckan.
Då är ju frågan när jag ska hinna det, jobbar ju som jag gör nu och måste jobba in all tid som inte är schemalagd för att komma upp i mina timmar, sååååå drygt...
Men hoppas på att jag kanske kan hinna med detta på onsdag (tror ja slutar lite tidigare då, och af stänger väl inte föräns 16 om jag inte har helt fel...
Någon som har jobbat i Norge som har några bra tips om vad man bör tänka på???

Och så är det ju detta med allt här hemma...
Kommer att bli grymt skönt att komma härifrån, även att det inte är för så lång tid...
2 månader går snabbt..
Men det finns en massa folk som jag kommer att sakna, människor som får mig att må bra, människor som vet hur dom ska få mig på bättre tankar när jag svävar iväg och gräver ner mig fullständigt...
Vet att jag har en underbar vän med mig, och jag vet att vi kommer att ha grymt kul...
Men ändå..
Fast förhoppningsvis så är det väl bara nyttigt för mig att komma härifrån ett tag, att få tänka på annat...
Kommer dock att sakna sommaren i Karlskrona, det är ju den enda tiden på året då man verkligen älskar staden man bor i...

Well sen är det en massa andra tankar oxå, men inget jag tänker tråka ut er med här...
Ni har fått stå ut med tillräckligt mycket i tidigare inlägg... ;)
Fick prata av mig ordentligt igår och jag tackar ännu en gång för det <3

Läsa lite nu och sen sova...
Jobbar 10-15.45 (men börjar 8 för att få ihop mina timmar).
Och sen MÅSTE jag till gymmet, har varit alldeles för dålig på det den senaste tiden, pga sjukdommar och annat..
Men denna veckan ska jag verkligen försöka skärpa mig!!!

*If it was love you showed me, I never want to be loved again....*

Bästaste låten just nu....
Saras fel.. ;)
 

//Bella

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet inte hur mycket du vet.. men de första du bör göra när du kommer hit är att skaffa skattekort för du kan inte öppna bankkonto innan du har det och de tar ett tag och få de. om du letar jobb och boende så är finn.no och nav.no bra sidor..

2009-05-13 @ 18:20:20
URL: http://gulspargris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0