Amor Vincit Omnia...

Kärleken övervinner allt...

Nåja, jag tror ju inte på kärlek...
Iallafall inte på kärlek mellan två personer i ett förhållande..
Jag blir mer och mer övertygad om att människor är alldeles för själviska, jag menar...
Allt man gör, gör man ju för att själv må bättre oavsett om det gäller vänskap, förhållande, jobb eller pengar..
På många plan så hålls detta i schack och man kan mötas från båda hållen...
Men i förhållanden så märker jag på folk runtomkring i mitt liv, både nära och endast bekanta, att alla gör allt för sin egen vinnings skull..
Har aldrig förut märkt av att folk varit så extremt egoistiska, allt för sin egen njutnings skull...
Jag förstår inte riktigt hur man tänker då....

Jag vill gärna tro på kärleken, och jag vill gärna tro att den skulle vara sådär rosa och fluffig som man vill och drömmer om att den ska vara..
Men jag vet att så är det inte, allt går upp och ner och kan inte alltid vara som en dans bland de rosa molnen i himlen...
Men jag skulle aldrig någonsin få för mig att svika någons förtroende, för min egen vinnings skull!
Jag skulle aldrig kunna spela alla dessa falska spel, leka med någon annans liv...
Vad skulle jag få ut av detta?
Jag skulle definitivt inte må bättre som människa, jag skulle skämmas, jag skulle känna mig alldeles tom..
Så hur fungerar då dessa människor?

Hur kan man slita ut någons hjärta och trampa på det, och sen gå vidare utan att ens se tillbaks?
Hur kan man se sig själv i speglen när man medvetet leker med en annan människas liv och känslor?

Nej, kärlek i denna form kan jag minsann vara utan!

Men
Amor Vincit Omnia

Kärlek i form av vänskap, där kan kärleken övervinna allt...
Har man funnit den finaste formen av vänskap, äkta vänner som man skulle göra allt för, där spelar det ingen roll om allt ibland bara är svart eller vitt...
Man vet att oavsett vad så kommer man alltid ha någon som finns vid ens sida för att fånga en om man skulle falla..
Man vet att man kan göra sina snedsteg, men att man alltid är älskad och välkomnad med öppna armar och enorm värme..
Man kan skratta, gråta, hata och älska....
Men i grund och botten så är kärleken så stark att den klarar allt!

Jag är så glad att jag har mina älskade vänner!
Vänner som jag bokstavligt talat skulle kunna dö för!
Vänner som jag vet står vid min sida, hur stor eller liten jag än skulle känna mig...
Som älskar mig även när jag som minst förtjänar det!

Amor Vincit Omnia...
Till dig min vän, jag vet att tillsammans klarar vi allt...
Du betyder med för mig än vad du själv tror...
Jag finns här vid din sida, det är jag som fångar dig när du faller, jag hjälper dig upp på fötter igen och jag hjälper dig att flyga när du är redo igen...
Du och jag mot världen! 

Look how you made me feel, love to me is so unreal....

//Bella  

Kommentarer
Postat av: Richard Strauss

Jag är möjligtvis inte rätt person att kommentera på kärlek just nu, när kärlek och hat är i stort sett samma sak i mina ögon just nu.



Alltid velat tro och har nog trott, men, det visade sig vara en sjuklig besatthet av något som inte var sant. Men men.



Tror däremot fullständigt på kärlek till vänner, det enda som är sant, alltid varit sant och alltid varit osvärtat sen sekunden vi träffades.

Finns inget att tvivla på <3

2010-02-23 @ 23:39:53
URL: http://straussi.blogg.se/
Postat av: Erika

Vackra klänningar! Vilken är din favorit? :)

2010-02-23 @ 23:56:40
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Fint skrivit :)

2010-02-24 @ 00:24:28
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0